Ile powinien wynosić współczynnik konwersji w sklepie internetowym?

Prowadzenie sklepu internetowego to w dzisiejszych czasach jedna z najbardziej popularnych form własnego biznesu. Konkurencja jest jednak duża, dlatego każda witryna sklepu wymaga stałego prowadzenia kampanii SEO, które wzmocnią jej pozycję w rankingu wyszukiwarki. Samo pozycjonowanie jednak nie wystarczy. Żeby biznes przynosił dochód, sklep musi mieć wysoki współczynnik konwersji.

Czym jest konwersja?

Konwersja jest pojęciem, które ściśle wiąże się z ilością odwiedzin. Najprościej mówiąc, jest to zjawisko, które jest równoznaczne z realizowanym celem, jaki wcześniej został postawiony przez właściciela sklepu. Zjawisko to określa zatem efektywność założonej strategii i poziom wykonywania działania pożądanego przez internautę. W przypadku branży związanej z handlem najważniejszym celem jest sprzedaż. Konwersja w sklepie internetowym jest zatem stosunkiem między ilością odwiedzin, a ilością dokonanych zakupów. Jeżeli stronę odwiedza duża ilość internautów, ale nie robią oni zakupu, witryna będzie miała niski współczynnik konwersji.

Współczynnik konwersji w sklepie internetowym

Wysoki współczynnik konwersji w sklepie internetowym informuje, że witryna jest wykonana perfekcyjnie, a sposoby dotarcia do niej (np. system poleceń partnerskich) funkcjonują sprawnie. Specjaliści ds. marketingu prowadzą stale badania nad ruchem w sklepach internetowych i ilości dokonywanych zakupów. Według ich spostrzeżeń, współczynnik konwersji na polskim rynku jest znacznie mniejszy, niż przypadku e-commerce na rynku amerykańskim. W USA zadowalający współczynnik konwersji wynosi 3,7%, podczas gdy w Polsce rzadko kiedy spotyka się przekroczenie progu trzech procent odwiedzin. Polskie sklepy internetowe posiadają współczynnik konwersji w przedziale 0,5% – 3% odwiedzin. Większość

Konwersje można poprawić

Niski współczynnik konwersji powinien być sygnałem do podjęcia pewnych kroków. Jeżeli strona cieszy się dużą ilością odwiedzin, a niskim procentem dokonywanych zakupów, może to oznaczać, że potencjalnych klientów coś odstrasza. Konwersję można poprawić. Najważniejsze są treści publikowane w sklepie. Opisy produktów mają duży wpływ na decyzję klienta. Ważne, żeby były one unikalne i neutralne. Należy unikać przesadnego wychwalania produktów, co budzi podejrzenia i wzmaga nieufność klientów. Konwersję może też podnieść usprawnienie techniczne witryny. Ważne jest żeby nawigowanie nią było intuicyjne, a strony żeby się szybko ładowały. Błędy techniczne odstraszają klientów, którzy szybko zmieniają ciężki w obsłudze sklep na inny.

Write a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *