Jak zwiększać konwersję w sklepie internetowym?

Będąc właścicielem sklepu internetowego, z pewnością oczekujesz od osób, które odwiedzą Twoją witrynę, określonych działań — najlepiej zakupu oferowanych przez siebie artykułów lub usług. Jak więc sprawić, aby tak się stało?

Jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym? Dać klientowi wybór!

Zwiększenie konwersji w sklepie internetowym należy rozpocząć od… ułatwienia klientowi zakupów. Wciąż bardzo wiele jest sytuacji, kiedy klient wybiera konkretny produkt, umieszcza go w koszyku, a następnie porzuca. Dlaczego tak się dzieje? Jednym z najczęstszych powodów jest konieczność rejestracji przed zakupem. Warto umożliwić klientom tzw. szybkie zakupy, niewymagające zakładania konta. Daj klientowi wybór — jeżeli chce szybko kupić konkretny produkt, nie jest dobrym pomysłem zmuszanie go do zakładania konta, ponieważ istnieje duże ryzyko, że zacznie on szukać alternatywnego sklepu, który pozwoli mu dokonać transakcji jako gość.

Wyjdź naprzeciw oczekiwaniom klientów

Sposoby na zwiększenie konwersji skupiają się głównie na odpowiednim podejściu do klienta, które musi być przede wszystkim elastyczne. Twój sklep internetowy powinien umożliwiać dokonywanie płatności w sposób, który jest wygodny dla klienta, a jak wiadomo, klienci są różni, więc i opcje płatności powinny być zróżnicowane. Nie wystarczy już standardowy przelew, wielu osób korzysta nowoczesnych sposobów płatności, takich jak np. płatność BLIKIEM. Jeżeli chcesz, żeby konwersja w Twoim sklepie internetowym utrzymywała się na wysokim poziomie, musisz wciąż być na bieżąco i dopasowywać się do wymagań rynku.

Zbuduj zaufanie

Nie jest tajemnicą, że zdecydowana większość konsumentów swoją decyzję o zakupie podejmuje, kierując się opiniami i rekomendacjami innych osób. Warto to wykorzystać, umożliwiając osobom, które dokonały u nas zakupu podzielenia się swoją opinią, która być może zachęci nowych klientów do zakupu. Takie opinie mają jeszcze jeden ważny aspekt psychologiczny — klienci, którzy widzą, że dana firma poważnie traktuje swoich klientów i pozwala im na komentowanie dokonanego zakupu, postrzegają ją jako profesjonalną i szanującą klienta. Wizerunek, jak wiadomo to jedna z najważniejszych składowych sukcesu w biznesie, warto więc o niego dbać.

W tym miejscu warto wspomnieć o jeszcze jednej ważnej kwestii, klient powinien być zawsze jasno poinformowany czy może dokonać zwrotu lub wymiany — informacja ta musi być umieszczona w widocznym miejscu. Wiele klientów rezygnuje bowiem z zakupów, jeżeli nie jest w stanie znaleźć jasnych informacji o zasadach zwrotu i wymiany.

Write a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *