Jakie powinny być skuteczne opisy produktów?

Skopiowany opis produktu, który nie zawiera wyczerpujących danych technicznych czy też po prostu jest nieciekawy to prosta droga do zmniejszenia zainteresowania Internautów oraz wyszukiwarki Google swoim asortymentem. Oprócz profesjonalnych zdjęć produktowych należy zadbać także o stworzenie skutecznych opisów produktów. Wszystko to wpłynie na to, czy dany klient zdecyduje się na zakup produktu właśnie w naszym sklepie. Kopiowanie opisów ze strony producenta czy od konkurencji, posługiwanie się w opisach wyłącznie kodami czy symbolami produktów oraz powielanie opisów na swojej witrynie to podstawowe błędy wielu właścicieli sklepów internetowych. Na co zatem zwrócić uwagę podczas tworzenia opisu produktu i dlaczego powinien on być oryginalny?

Skuteczne opisy produktów w sklepie internetowym, czyli jakie?

Ładna szata graficzna, przystępne ceny, ciekawy asortyment, szybkość ładowania strony i jej przejrzystość to elementy, na które zwraca uwagę każdy Internauta odwiedzający witrynę s-klepu. Pierwsze sekundy decydują o tym, że pozostanie od na stronie i zapozna się z ofertą. Niestety nieciekawie zaprezentowany asortyment to prosta droga do tego, aby zniechęcić go do dalszego przeglądania oferty i opuszczenia witryny. Przez niewłaściwe opisy można narazić się także Google. Nie jest wcale prawdą, że skopiowanie opisów ze sprawdzonego źródła jest dobrym posunięciem. Duplikaty działają na Internautów i Google jak przysłowiowa czerwona płachta na byka. Opisy produktów powinny być unikalne i stworzone z myślą o ich potencjalnych nabywcach, a więc powinny zachęcać do zakupu. Jeśli dodatkowo zostaną dobrze zoptymalizowane i przygotowane pod kątem SEO, to przyczynią się do generowania niemałego ruchu z wyszukiwarki. Opis produktu powinien być oczywiście poprawny, ale i ciekawy, zachęcający, ukazujący zalety oraz korzyści z posiadania danego produktu.

Przy tworzeniu opisów produktowych należy zadbać o strukturę tekstu. Zachęcająca jest duża i czytelna oraz bezszyfrowa czcionka, wypunktowanie najważniejszych cech i pogrubienie kluczowych informacji, podzielenie opisu na sekcje, sięgnięcie po graficzne ikony i zastosowanie odpowiednich odstępów między liniami akapitów/przycisków. Konieczne jest używanie zrozumiałego słownictwa oraz pokazanie tego, że rozumie się potrzeby klienta i wie, jak rozwiązać jego problemy. Nie zaleca się używania zbyt wielu synonimów ani też przesadzania z nachalnie sprzedażowym językiem. Warto wprowadzić dynamikę do opisu, stosując stronę czynną czasowników oraz pisać wyłącznie o prawdziwych zaletach prezentowanego produktu. Nie wolno naciągać prawdy, a wręcz niedozwolone jest kłamanie na temat produktu.

Zródło: http://blog.sky-shop.pl/4-jak-dodawac-produkty-i-tworzyc-opisy-produktow-ktore-sprzedaja/

Write a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *