Jak można odzyskać porzucone koszyki w sklepie internetowym?

To, że Internauta wrzucił do swojego wirtualnego koszyka najróżniejsze produkty wcale nie oznacza, że sfinalizuje ich zakup. Często zdarza się tak, że z jakichś powodów rezygnuje on z zakupów, co jest bolączką wielu właścicieli e-sklepów. Aż strach pomyśleć, co by było, gdyby takie rzeczy miały miejsce także w sklepach stacjonarnych. Odkładanie wszystkich produktów na swoje miejsce przez obsługę sklepu byłoby niezwykle czaso- i energochłonnym zadaniem. Porzucone koszyki w sklepie internetowym można jednak odzyskać, ale pojawia się pytanie, jak to zrobić?

Odzyskiwanie porzuconych koszyków sposobem na odzyskanie klienta

Okazuje się, że nawet 70% zakupów w sklepach internetowych nie zostaje zrealizowanych przez Internautów. Zastanawiające jest zatem to, co jest powodem takiego zjawiska? Z całą pewnością należy zastanowić się nad przyczynami, dla których aż tyle osób przerywa swoje zakupy. Co zatem może okazać się problemem? Często powodem porzuconego koszka są zbyt wysokie koszty dodatkowe, np. w postaci przesyłki. Dla wielu Internautów przeszkodą w sfinalizowaniu zakupów może być przymus utworzenia konta w danym sklepie, bez czego po prostu niemożliwe jest złożenie zamówienia. Formularz zamówienia może okazać się także zbyt skomplikowany do wypełniania. Zrazić mogą nieprofesjonalna szata graficzna, brak odpowiedniej ilości produktu, brak darmowej dostawy, błędy techniczne na stronie czy brak informacji o ostatecznych kosztach. Bardzo zniechęcające okazują się być zbyt długi termin dostawy zmówienia, ubogi wybór form płatności czy nawet nieodpracowana polityka zwrotów. Obecnie dostępnych jest wiele narzędzi, dzięki którym można zidentyfikować porzucone koszyki. Oprócz identyfikacji użytkownika możliwe jest także zbudowanie scenariusza odzyskiwania koszyka w zależności od jego zachowania. Kolejną funkcją tego typu programów jest wysyłanie maili aktywujących i automatyzacja procesów.

Porzucony koszyk w e-sklepie – jak wyeliminować ten problem?

Pierwszym krokiem w celu zmniejszenia liczby porzuconych koszyków w swoim sklepie internetowym jest wyeliminowanie wyżej wymienionych problemów, które mogą być przyczyną tego zjawiska. Chodzi tutaj zatem o wszelkiego typu braki, błędy w działaniu sklepu, uatrakcyjnienie szaty graficznej, zwiększenie zaufania oraz optymalizacja sklepu. Dodatkowo warto wprowadzić także działania, które zminimalizują przerywanie zakupów w e-sklepie. Pomocne jest wysyłanie e-mailów z produktami porzuconymi przez klienta wraz z propozycją darmowej dostawy czy rabatu. Jeśli jest to możliwe, to warto wysłać do klienta również SMS-owe przypomnienie o niezrealizowanym zamówieniu. Ciekawą opcja jest wyświetlanie okna z rabatem czy darmową wysyłką w chwili, gdy klient ma zamiar zamknąć kartę sklepu z pełnym koszykiem. Można również dodać komunikator online w celu pomocy klientowi, sięgnąć po remarketing czy też po prostu zapytać się klienta, co było powodem jego rezygnacji z zakupów.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz